Komunikácia, vyjednávanie, prezentácia – úspech jednotlivca, kolektívu, organizácie
Ciele projektu:
- objasniť východiská a pozadie komunikačných návykov a aspektov vnímania druhých osôb,
- predstaviť formy komunikácie a vysvetliť účel ich používania pre odovzadnie komunikačných posolstiev,
- pochopiť a zvládnuť základné pravidlá a vzťahy v medziľudskej komunikácií,
- vysvetliť a precvičiť neverbálne prejavy a ich vplyv na efektivitu komunikácie,
- precvičiť základné verbálne komunikačné zručnosti,
- naučiť sa získavať dôveru, argumentovať, presviedčať pre dosiahnutie úspechu v rokovaní a komunikácií,
- precvičiť vedenie obchodného rozhovoru ako špecifickej formy komunikácie,
- zdokonaliť sa vo vystupovaní na verejnosti a pri prezentácií osoby, produktu, organizácie, ako špecifickej forme komunikácie,
- odovzdať dobré tipy ako komunikovať, prezentovať, a tým zvýšiť kultúru vo vystupovaní aj v medziľudských vzťahoch.
Projekt je určený pre pracovníkov na všetkých stupňoch riadenia, pracovníkov riešiteľských projektov, ale aj pracovníkov nákupu a predaja.
Metódy:
- interaktívny výklad s prvkami tréningu, precvičenie komunikačných techník a foriem, skupinové diskusie, hranie rolí, snímanie na kameru, poskytovanie spätnej väzby, seminár.
Obsah:
- kvalitatívne a kvantitatívne vymedzenie komunikačných kanálov,
- druhy komunikácie a ich špecifické ciele,
- formy komunikácie a ich vplyv na výsledok procesu komunikácie,
- osobnostné typy účastníkov komunikácie,
- vyjednávanie a špecifiká a etapy tejto formy komunikácie,
- obchodné rokovanie a stratégia jeho vedenia
- asertivita v komunikáciia a sendvičový prístup, prekonávanie námietok pri vyjednávaní,
- opytovanie, jeho účel, druhy otázok a technika kladenia otázok,
- prezentácia na verejnosti, techniky prezentácie, využívanie audiovizuálnych pomôcok, profesionálne vystupovanie pracovníkov,
- hodnotiace rozhovory a poskytovanie spätnej väzby.
program projektu je plánovaný na 24 hodín, ale je možné absolvovať ho po moduloch, resp. vybrať samostatné témy.